Alpinistični odsek Kamnik

Norveški fjord. Foto: Žiga Macedoni

Dnevi brez noči

Aljaska 2009 – Letos sem si zamislila po dolgem času spet žensko odpravo. Kandidatke
so se sicer menjavale ampak dober mesec pred odhodom je bila dokončna
ekipa zbrana.

Konec junija smo skupaj z Nastjo Davidovo in Majo Apatovo poletele v Anchorage, glavno mesto Aljaske. Pristale smo blizu polnoči. Sonce je bilo še visoko na nebu. Ob dveh zjutraj smo vprašale našega gostitelja kdaj bo noč? Odgovoril nam je, da pozimi…Sledil je nakup hrane in vseh ostalih potrebnih stvari za bivanje na ledeniku. Odpeljale smo se na nekaj ur oddaljeno vasico Talkeetna, izhodiščno točko za polete v nacionalni park Denali. Naš tovor je presegal 400 kg.Deset minut pred odhodom zvemo, da ne bomo mogle poleteti do našega željenega cilja, Kichatna Spires. Letos je zaradi bližnje vulkanske aktivnosti v zraku in na ledeniku zelo veliko pepela. Ta s svojo črno barvo pospešeno tali led na ledeniku in otežuje pristajanje letala. Paul nam predlaga alternativo – ledenik Ruth Gorge.V Ranger station pohitimo zbrat čim več podatkov za smeri na tem območju. Popoldne poletimo proti našemu cilju. Letalo pristane na ledeniku s posebnimi sanmi. Do zmenjenega datuma povratka bomo na ledeniku popolnoma same. Seveda imamo za vsak slučaj še satelitski telefon. Bazni tabor je postavljen.Tri dni porabimo za raziskovanje okoliških sten in za izbiro ciljev. Določimo si urnik spanja, to se pravi ob urah, ko gre sonce za hrib. Na začetku ni lahko.2.7. Splezamo našo prvo smer v Stumpu – Goldfinger, IV, 5.11a, 600m, prosto, 10 ur. Po 24 urah smo zopet v bazi. Skala je zelo dobra in kompaktna.Dva dni počitka. Vseeno dela nikoli ne zmanjka. Vsake tri dni je potrebno prestaviti šotore. Okoli šotora se sneg močno tali (10 cm na dan). Kar na enkrat je šotor na polmetrskem hribčku. Vreme je prekrasno.5.7. okoli 23.30 se odpravimo proti našemu naslednjemu cilju – Eye Tooth v  Mooses Toothu. Ob 5.30 vstopimo v smer. Plezanje je veliko bolj resno kot v prejšnji smeri. Zdaj počasi razumemo pomen aljaških ocen. Nadaljujemo s plezanjem še celo noč (uporaba čelnih svetilk ni potrebna). Orientacija je na trenutke zahtevna, zato splezamo dva raztežaja malo težje variante. Varovališča so opremljena, raztežaji pa so popolnoma prazni, zato varovanja nameščamo sproti.Po 25 urah končno stopimo na vrh smeri Dream in the Spirit of Mugs ,V, 5.10c, 1000m. Za spuste porabimo kar 8 ur. V bazo se vrnemo po 48 urah.Sledi počitek. Nadaljuje se lepo in vroče vreme. Ledenik iz dneva v dan postaja bolj nevaren. Okoli nas so same razpoke, zato se odločimo za odhod. Na žalost nas ne morejo pobrati na lokaciji, kjer so naspustili in kjer smo postavile bazni tabor, zato se moramo vsaka s svojimi sanmi in nahrbtniki, oteženimi z dobrimi 70 kg, odpraviti na štiri ure oddaljeno ledeniško pristajalno stezo.Po prihodu v Talkeetno izkoristimo preostanek časa za treking po okoliških hribih. Članice odprave:- MONIKA KAMBIČ (AO KAMNIK)- NASTJA DAVIDOVA (AO LJ. MATICA)- MAJA APAT (AK SLOVENJ GRADEC) 24.jun- Odhod iz Ljubljane25.jun- Prihod v Anchorage26.jun- Anchorage – nakup hrane in potrebne opreme za bazni tabor (BC)27.jun- Odhod iz Anchoraga v Talkeetno, tehtanje in priprava prtljage za polet na ledenik28.jun- Polet Talkeetna – Ruth Gorge (50 min), postavitev BC29.jun- Ogledna tura  do Stumpa30.jun- Ogledna tura do pristajalne steze: Mountain House Airstrip1.jul- BC – počitek2.jul- BC – The Stump, Goldfinger IV/ 5.11a, 600m, 10h, prosta ponovitev smeri3.jul- BC – počitek, prestavitev šotorov4.jul- BC – priprava za naslednji cilj5-6.jul- BC – The Eye Tooth, West pilar: Dream in the spirit of Mugs V/ 5.10c, 1000m, 25h, prosta ponovitev smeri7.jul- Po 48h nazaj v BC8.jul- BC – počitek, prestavitev šotorov9-11.jul- BC –  priprava na povratek12.jul- Tovorjenje opreme na saneh do pristajalne steze ( 4h hoje), polet v Talkeetno13.jul- Talkeetna14.jul- Talkeetna15-18.jul- Treking: Byers Lake – Little Coal Creek, 45 km, 18h hoje, 1721m višinske razlike19.jul- Talkeetna20.jul- Prihod v Anchorage21-22.jul- Davidova,Apat polet Anchorage – Seatlle, Kambič M. povratek v Slovenijo23.jul- Prihod v Ljubljano (Monika Kambič), Nastja in Maja nadaljujeta plezalno avanturo v Kanadi Pripis uredništva: Vse tri so za leto 2009 prejele s strani Komisije za alpinizem nagrado za posebne dosežke v alpinizmu za leto 2009. Od Kamničanov sta med dobitniki nagrad bila tudi Marko Prezelj in Urban Novak. Več o tem na spletni strani Planinske zveze Slovenije.