Alpinistični odsek Kamnik

Alpinistična šola 2009/10 – 10. del

Tečajniki  alpinistične sole Kamnik smo se 23.1.2010 odpravili na svojo
drugo zimsko turo, na Grintovec. V soboto smo se ob 6h zjutraj dobili
na stalnem zbirališču v Kamniku…

SOBOTA, 23.1.2010jugovzhodni greben GrintovcaTečajniki  alpinistične sole Kamnik smo se 23.1.2010 odpravili na svojo drugo zimsko turo, na Grintovec. V soboto smo se ob 6h zjutraj dobili na stalnem zbirališču v Kamniku. Naš voditelj alpinistične sole Jure nas je tečajnike porazdelil po navezah in vsaki dodelil še inštruktorja. Dogovorjeno je bilo, da se turo na Grintovec opravi tako, da vsaka naveza hodi zase in se ne čakajo med seboj, da ne bi prišlo do nepotrebnega oviranja med samim plezanjem in izgube časa. Odpeljali smo se do Kamniške Bistrice in že na spodnjem parkirišču prisilno parkirali, ker naprej cesta ni prevozna. Pot nas je vodila sprva po cesti mimo Žagane Peči do tovorne žičnice na Kokrško sedlo. Po strmi poti proti sedlu nas je pozdravilo sonce približno na gozdni meji. Vsi smo bili navdušeni saj se je iz megle naredil krasen sončen dan brez hudega mraza in vetra. Ker je teren na tem delu še bolj strm, smo si na čevlje nadeli dereze in pot nadaljevali do sedla. Na sedlu se je vsaka naveza posebej odločila katero pot bo obrala do vrha Grintovca. Večina nas je odšla po jugovzhodnem grebenu Grintovca, nekateri pa so se odločili za pot čez Jame. Sneg je bil že dokaj dobro predelan tako, da se ni preveč udiralo, nekje pa je bilo zelo trdo in je bil sneg zmrznjen. Po prečenju grebena smo prišli do dela kjer smo se tečajniki navezali in »akcija« se je začela. Naveza je delovala enakovredno pod budnim očesom inštruktorja. Pri izdelovanju varovališč smo delali najrazličnejša sidrišča: s cepini, klini, uporaba rogljev, skal in podobno. Delovali smo zelo usklajeno, tako da je bilo napredovanje dokaj hitro in kmalu smo priplezali na vrh, kjer smo prejeli čestitke inštruktorjev. Pospravili smo plezalno opremo, opravili še obvezno slikanje z vrha, nato pa sestopili proti dolini. Pri sestopu ni bilo nobenih težav, razen na enem mestu, kjer bi bila lahko potencialna nevarnost plazu, zato smo ta del prečili vsak posebej, da je bila varnost še večja. Kmalu smo prispeli nazaj na sedlo, kjer smo nekateri nadaljevali pot v megleno dolino nekateri pa so ostali na sedlu, kjer so pod vodstvom Bojana Pollaka prespali v zimski sobi in naslednji dan opravili še eno turo. Našo turo smo sklenili z analizo v domu v Kamniški Bistrici in enoglasno ugotovili, da je za nami enkratna tura, ki je potekala tako, kot smo si jo zadali.

Luka Mali , tečajnik

NEDELJA, 24.1.2010grapa Najlon kratka (leva izstopna varianta) v Kalški goriŠtirje tečajniki (Saša, Gaber, Marko in Primož) in Bojč smo po sobotni skupni turi sklenili ostati na Kokrškem sedlu in prespati v zimski sobi. Načrt za nedeljo je bil splezati eno lažjih grap v Kalški gori. Da nam v zimski sobi ni bilo dolgčas, je poskrbelo 10 hrvaških planincev in planink, ki so pozno popoldne prispeli na Kokrško sedlo, naslednji dan pa so imeli v načrtu vzpon na Grintovec po normalni poti. 15 ljudi v zimski sobi je seveda pomenilo tudi nalaganje na pograd po principu sardel v konzervi. Res je bilo malo prostora. No Bojč se je pametno odločil za spanje na klopi. V nedeljo naj bi ob šestih na Kokrško sedlo prispela tudi 2 mlajša pripravnika, ki pa ju nismo dočakali, tako da smo se v grapo odpravili sami. Bojč nam je razložil kako bo vsa stvar potekala in že se je začelo plezanje. Vzpon je potekal gladko in vse skupaj je kar prehitro minilo. Občutki nas, tečajnikov, pa so bili fantastični. Povzpeli smo se še na vrh Kalške gore in sestopili po lovski poti čez Kalce v dolino. Spotoma smo potrenirali zaustavljanje s cepinom in naredili prerez snežne odeje. V imenu vseh štirih se Bojču zahvaljujem za prelepo nedeljo, ki smo jo preživeli skupaj, za njegove nasvete in opozorila.Primož Lavrič, tečajnik

________________________________________________________________________________________________________________