Alpinistični odsek Kamnik

Zeleniške špice. Foto: Sebastjan Čebular

Poročilo odprave Gašerbrum 1

Letošnja odprava PZS v Pakistan na Gasherbrum I (v nadaljevanju G I) je bila namenjena mladim preizkušenim alpinistom, brez izkušenj z visoko nadmorsko višino. Cilj odprave je bil jasen. Poizkusiti splezati na G I v alpskem stilu. Kot alternativno možnost smo imeli dovoljenja (neplačana) tudi za Gasherbrum V, Gasherbrum VI (v nadaljevanju G VI) in za Gasherbrum II. V plezalnem smislu je bila odprava neuspešna. Ni nam uspelo doseči vrha G I, v G VI pa je trojka obrnila pod vrhom. Edini plezalski dosežek odprave je bila preplezana stena in osvojen vrh 7109 m visokega Hidden Sud-a, predvrha G I, ki ga je naveza preplezala v alpskem stilu.Izkušenj in znanja pridobljenih na odpravi se na da izmeriti, menim (upam) pa, da jih ni malo.
Dogajanje na odpravi

21.06.2010-12.08.2010 Gašerbrum 1

Že v prihodu v bazo smo se seznanili z razmerami na G I, ki niso bile najbolj obetavne, saj je bilo na gori veliko nepredelanega snega. V prvih 14 dneh bivanja v baznem taboru so nam vremenska okna lepega vremena omogočila, da smo opravljali aklimatizacijske ture in se pripravljali na kasnejšo resnejšo plezarijo. V drugi polovici pa nam vreme ni služilo, tudi snežne razmere na gorah ne. S časom  bivanja v baznem taboru in delovanja na gori smo počasi opustili idejo plezanja v alpskem stilu na G I. Razlog so bile predvsem vremenske in snežne razmere ter sposobnosti posameznikov (stopnja aklimatizacije, motivacija, izkušnje, itd).Še kot aklimatizacijsko turo sta Urban Novak in Ambrož Bajde splezala lepo smer na predvrh G I, na Hidden Sud, 7109 m visoki vrh. Plezala sta 3 dni v alpskem stilu. Smer je morda celo prvenstvena. V vsakem primeru lep dosežek.Ko smo bili pripravljeni za resnejše poizkuse se je vreme začelo kvariti. Skoraj na silo smo poizkušali. Čakali in dočakali smo bolj ali manj (pogojno rečeno) solidna vremenska okna stanovitnega vremena, ki so nam omogočila poizkuse na G I in na G VI.Tako so Luka Ajnik, Tadej Krišelj in Miha Zupin poizkusili preplezati novo smer v 2000 m visoki steni 7003 m visokem G VI. Plezali so 50 ur, le ponoči, ter 400 m pod vrhom obrnili zaradi slabih snežnih razmer. Ves čas so imeli opravka s težko plezarijo v relativno slabih razmerah.Zaradi spleta okoliščin in vsega kar se nam je dogajalo, smo opustili idejo o plezanju smeri na G I in se usmerili na današnjo normalko – japonski koluar. Prvi poizkus se je končal na sedlu Gasherbrum La, 6400 m visoko, kjer smo trojka čakali na vzpon proti vrhu 3 dni, a sta nas veter in sneženje nagnala nazaj v bazni tabor. Pri tem poizkusu smo imeli tudi nemalo smole, saj sta nam veter in sneg dodobra uničila en šotor in del opreme, kar nam je vzelo en dan časa. Zgubljeni dan pa je pomenil zamujeno priložnost za morebitni naskok na vrh.V drugem, hkrati zadnjem poizkusu, zaradi katerega smo tudi prestavili odhod z baznega tabora za 5 dni, nas je poizkusilo proti vrhu G I vseh 7 članov. Dva sta odnehala na Gasherbrumu La, eden malo nad taborom 3, ostali štirje pa približno 7500 m visoko. Prvi trije zaradi počutja, drugi štirje zaradi snežnih in vremenskih razmer. Na vrh smo krenili ob 22. uri s tabora 3 (7100 m). Celo noč je snežilo. Naslednje jutro ob 5. uri zjutraj smo sklenili, da je dovolj in se obrnili ter začeli sestopati. Nadaljevanje v tistih razmerah bi bilo prenevarno.Ekipa je ves čas delovala homogeno, fantje so bili vedno pripravljeni prijeti za potrebno delo, organizacijsko so stvari tekle brez večjih težav, pakistanska agencija Blue sky treks & tours je svoje delo opravila z odliko. Nekaj zdravstvenih težav smo imeli na dostopu v bazni tabor, ki smo jih na srečo relativno hitro rešili.V baznem taboru pod Gasherbrumi je bilo veliko odprav z veliko hribolazci, a z malo alpinisti. Mi smo zagotovo bili v skupini, ki je bila v manjšini. To smo dokazali v času bivanja v baznem taboru z našimi poizkusi in delovanjem na gorama, predvsem z načinom plezanja.Kljub temu da nismo osvojili želenih vrhov, menim, da je bila odprava koristna, poučna in da so fantje vseeno nabrali potrebnih izkušenj in spoznanj. Pač, brez sreče ne gre, le te pa v ključnih trenutkih na gori/v steni z vremenom (in z razmerami) resnično nismo imeli. Ali pač?Koliko pa so pridobljene izkušnje res vredne pa bo kot vedno pokazal čas.Odpravo je omogočila PZS (KOTG).Pomagali so nam še: Promontana d.o.o, Alpina d.o.o., Sidarta d.o.o., AO Kamnik, Občina Kamnik, KS Dob, Optika Tina, Alfa-M, Čistilni servis Pulitus, Terra MSG d.o.o., Iglu šport d.o.o., Trking-šport d.o.o., Slovenian Kettlebell Club, MG Metal

Potek odprave po dnevih:21.jun: let: Ljubljana – Munchen – Doha – Islamabad22.jun: Islamabad, urejamo obveznosti23.jun: Let: Islamabad – Skardu24.jun: Skardu, urejamo tovore, itd.25.jun: Vožnja z jeepi: Skardu – Askole26.jun: Začne se treking do baznega tabora. Prva etapa: Askole – Johla27.jun: Johla. Zaradi bolezni 2 članov počivamo še en dan.28.jun: Druga etapa: Johla – Paiyu. Ajnik se zaradi slabega počutja z zveznim oficirjem vrne v Askole29.jun: Tretja etapa: Paiyu – Urdukas30.jun: Urdukas. Zaradi bolezni člana počivamo še en dan1.jul: Četrta etapa: Urdukas – Goro II2.jul: Peta etapa: Goro II – Shagrin3.jul: Šesta etapa: Shagrin – Gasherbrum bazni tabor (5000m)4.jul: Bazni tabor – urejamo bazni tabor in počivamo5.jul: Bazni tabor – urejamo bazni tabor in počivamo6.jul: Bazni tabor – slabo vreme, preložimo prvo aklimatizacijsko turo7.jul: Prva aklimatizacijska tura preko ledenika do  ABC (T1) 5950m8.jul: Bazni tabor – počitek9.jul: Vsi razen Ajnika gremo do ABC, prespimo. Ta dan pride Ajnik v bazni tabor10.jul: Mišković zjutraj sestopi v bazo. Ostali odidemo proti Gasherbrum La (T2 – 6400m). Zupin in Krišelj se med potjo obrneta nazaj, Novak, Bajde in Habjan pridemo na Gasherbrum La in postavimo en šotor. Vsi se ta dan vrnemo v bazo11.jul: Vsi smo v baznem taboru12.jul: Mišković in Ajnik gresta do ABC. Vreme slabo. Ostali smo v baznem taboru13.jul: Ajnik se zjutraj vrne v bazni tabor, Mišković še ostane v ABC. Ostali smo v baznem taboru. Vreme slabo14.jul: Mišković se zjutraj vrne v bazni tabor. Zvečer gremo Krišelj, Zupin, Ajnik in Habjan do ABC15.jul: Krišelj, Zupin, Ajnik in Habjan gremo na Gasherbrum La. Postavimo še en šotor. Zupin še isti dan sestopi do ABC, kjer prespi. Ostali trije prespimo na Gasherbrum La. Vreme lepo16.jul: Krišelj zjutraj sestopi do ABC. Zupin pride na Gasherbrum La. Mišković pride z baznega tabor do ABC, kjer prespi. Ajnik se povzpne po japonskem koluarju do 7100m (T3). Zupin in Habjan se dvigneva do 6600m.17.jul: Ajnik se zjutraj vrne do ABC in s Krišljem sestopita v bazni tabor. Mišković pride na Gasherbrum La. Zupin in Habjan greva po japonskem koluarju, Zupin do 6700m, Habjan do 7100m (T3). Habjan sestopim do ABC, prespi. Mišković in Zupin prespita na Gasherbrum LA. Novak in Bajde začneta plezati v Hidden Sud.18.jul: Zupin sestopi do ABC in s Habjanom se vrneva v bazni tabor. Mišković ostane še en dan na Gasherbum La. Novak in Bajde drugi dan plezata v Hidden Sud.19.jul: Mišković zjutraj sestopi v bazni tabor. Novak in Bajde se vrneta v bazo. Vsi smo v baznem taboru.20.jul: Vsi smo v baznem taboru.21.jul: Mišković gre do ABC. Vrne se v bazo. Slabo vreme22.jul: Vsi smo v baznem taboru. Slabo vreme.23.jul: Vsi smo v baznem taboru. Slabo vreme.24.jul: Vsi smo v baznem taboru.25.jul: Ob 21.30h gredo Zupin, Krišelj in Ajnik z baznega tabora preko ledenika proti Gasherbrumu VI. Vstopijo v JZ steno.26.jul: Bajde, Novak, Mišković in Habjan gremo z baze na Gasherbrum La z namenom, da poizkusimo na vrh Gasherbruma 1. Na Gasherbrumu La sta poškodovana šotora, premočena oprema zato se Novak vrne do ABC, kjer prespi. Ostali trije prespimo na Gasherbrumu La. Zupin, Krišelj in Ajnik plezajo v Gasherbrumu VI.27.jul: Mišković tekom dneva sestopi do ABC, kje prespi. Novak pride na Gasherbrum La. V G VI Zupin, Krišelj in Ajnik prenehajo z vzponom na 6600m zaradi slabih razmer in do večera sestopijo do baznega tabora.28.jul: Mišković zjutraj sestopi v bazni tabor. Novak, Bajde in Habjan čakamo na Gasherbrumu La.29.jul: Novak, Bajde in Habjan v slabem vremenu podremo šotore in sestopimo do ABC. Tam pustimo del opreme in sestopimo v bazni tabor.30.jul: Vsi smo v baznem taboru. Slabo vreme.31.jul: Vsi smo v baznem taboru. Pade odločitev, da prestavimo odhod z baznega tabora s 3.8. na 8.8. in še enkrat poizkusimo proti vrhu Gasherbrumu 1.1.avg: Vsi smo v baznem taboru.2.avg: Vsi smo v baznem taboru.3.avg: Vseh 7 se nas odpravi z baze na Gasherbrum La. Vsi prespimo na Gasherbrumu La.4.avg: Mišković in Krišelj sestopita do ABC in naprej v bazni tabor. Ostalih 5 se dvigne po japonskem koluarju do T3 (7100m). Ob 22.00h začnemo z vzponom proti vrhu Gasherbruma 1. Ajnik se na 7200m obrne in sestopi do T3. Vreme slabo, sneži.5.avg: Prepočasi napredujemo in ob 5.00h zjutraj se odločimo, da ne bomo več nadaljevali z vzponom zaradi nenehnega sneženja tekom noči in zaradi snežnih razmer nasploh. Obrnemo se na 7500m. Ajnik sestopi sam do ABC, od tam pa skupaj z Amneričanoma v bazni tabor. Zupin, Bajde, Novak in Habjan sestopimo do T3, podremo šotore in sestopimo najprej do Gasherbrum La, od tam pa naprej do ABC. Popoldne tam počivamo, zvečer pa spakiramo vso opremo in se vrnemo v bazni tabor.6.avg: Tekom dneva pade odločitev, da zapustimo bazni tabor že 7.8. zato pakiramo cel dan in se pripravljamo na odhod. Pride le 7 nosačev za našo osebno opremo, ki so šli z nami preko Gondogoro La. Ostala naša oprema, 22 tovorov, čaka na glavnino nosačev, ki se bo vračala proti Skarduju preko Baltora.7.avg: Zgodaj zjutraj zapustimo bazni tabor pod Gasherbrumom 1 in se odpravimo proti Concordii oz. v sosedno dolino do “Ali campa”.8.avg: Ob 1.00h zjutraj začnemo z vzponom na Gondogoro La in zvečer ob 18.00h pridemo v Hushe.9.avg: Zaradi deževja, deročih voda in zemeljskih plazov je cesta večkrat blokirana. Zjutraj del poti opravimo z jeepi, nato hodimo 4h, potem pa se z jeepi peljemo v Skardu.10.avg: Smo v Skarduju, čakamo na let v Islamabad. Ta dan leta ne dobimo.11.avg: Dopoldne letimo iz Skarduja v Islamabad12.avg: Let: Islamabad – Doha – Munchen – BrnikVodja odprave: Miha Habjan (Akademski alpinistični odsek)Člani odprave: Ambrož Bajde (AO Kamnik), Dejan Mišković (AO Ljubljana Matica), Luka Ajnik (Akademski AO), Miha Zupin (AO Kranj), Tadej Krišelj (AO Kamnik) in Urban Novak (AO Kamnik)