Alpinistični odsek Kamnik

Ledeniška naveza. Foto: Žiga Macedoni

“single-push” v 3 Cine

Pretekli vikend vremenska napoved za Dolomite ni bila preveč obetavna (petek tako-tako, nedelja dež). Kljub temu sva z Andrejem Ježem (AK Črna) na hitro zračunala, da se vseeno splača it, saj imava en, a dovolj dober razlog.

Tri Cine, Velika Cina, S stena
smer Comici-Dimai (Costantini izstopna var.)
VII+/VI+, 550m, 10h

Ena največjih klasik dolomitov: preplezana 1933, 1978 prvič prosto.
Prva smer po S steni Velike Cine.

V petek popoldan štartal iz Lj, preko Korenskega sedla, kjer je bila COVID kontrola (imel izvid hitrega testa) in se na drugi strani v mestecu Arnoldstein dobil z Andrejem Ježem (AK Črna), ki se je preko Avstrije pripeljal s Koroške.

Zaradi pozne ure prihoda sva se izognila plačilu cestnine. To je bil, seveda, del taktike.
Ob 23:30 sva zaspala na zg. parkirišču pod Cinami in naslednji dan ob 7:00 vstala.

Pod smer sva šla po levi strani, pod Zahodno Cino, kjer sva morala prečiti par snežišč. Nekatera so imela tudi trd sneg. Malo čez 10h sva vstopila v smer in ob 20:00 izplezala, ko je ravno pričelo rositi. Čez 15 min sva bila v oblaku in čisto premočena. S skupnim trudom, posvetom in končnim sprejetjem odločitve sva v megli našla prvi štant za abzajl, ki je le 10m stran in 5m nižje od peš poti, ki vodi (mislim da) okrog in okrog hriba, tik pod samim vrhom (sestop po Normalni smeri na J stran). Nato so sledili spusti v belino in iskanje novih štantov po policah. Veliko je hoje po sistemih polic in plezanja navzdol, vlečenja vrvi za seboj in iskanja novih štantov. Veliko je tudi možiclov, ki dajejo namige za sestop. 2 uri sva rabila do vznožja stene.

Nato sva se odpeljala v dolino (seveda, brez plačila cestnine ;), in proti SLO. Ker na celotni poti skozi IT in AUT ni bilo moč dobiti KAVE, sva zasilno za 2h pospala na avtobusni ob cesti. Domov sem prišel v nedeljo ob 6h zjutraj.

Smer je VRHUNSKA, sem pa skrajno vesel, da leta 2017 (kot tečajnik-v’s zelen) na AO taboru v Dolomitih nisem uspel nobenega pregovoriti, da bi se je z menoj lotil. “Kri bi scala” in niti v dveh dneh ne bi dosegla roba.

Smer je RESNA!!! in terja določeno zrelost…….in je precej težja kot Aschenbrennerja v Travniku, čeprav se ju v literaturi večkrat skupaj omenja (Tone Škarja in Metod Humar v svojih biografskih knjigah), ker naj bi v 70 ali 80ih (sem pač ne-vse-veden in tudi pozabljam) letih predstavljali “vstopnico” v vrhunsko alpinistično srenjo.

No, leta 2021 je meni, frikotu, še vedno predstavljala velik izziv in ja, danes je ta “vstopnica” vsaj 3 desetletja pretečena. V moji glavi pa je šele sedaj dobila tisto pravo vrednost, in v nasprotno se me ne da prepričati.

Kakorkoli, bravo PIONIRJI prostega plezanja!!! Če že danes prosto in na pogled plezam vaše smeri, marsičesa ne bom nikoli uspel razumeti.

Hvala, Andrej, bilo je fantastično!

Komentarji

[…] Tako kot vsako leto, je tudi letos prišel čas za Dolomite. Z Maticem sva se odpravila v Tri Cine in si izbrala legendarno smer COMICI-DIMAI v Veliki Cini. Vrhunska smer, ki poskrbi da plezaš od melišča pa do vrha smeri. Brez zapletov pri sestopu seveda ni šlo, saj nama je pošteno zagodlo vreme. Več o tem je zapisal že Matic: http://aokamnik.si/single-push-v-3-cine/. […]

Od domače Koroške do Dolomitov - Alpinistični klub Črna na Koroškem 18. julija 2021